aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

Halvvägs (typ)

Publicerad 2014-09-11 14:36:19 i Allmänt,

Nu har jag kommit ungefär halvvägs till Nordkap. Men det känns som det är nu det börjar på riktigt. Just nu sitter jag utanför en turistinformation och har wifi. Informationen var tydligen stängd och det regnar för fullt.
 
Cykeldatorn står på 1658 km och jag tycker det är dags för lite pengainsamling.  Tyvärr så kan jag inte starta en personlig insamling så jag kan inte få reda på hur mycket som vi får in till att bidra till forskning om sjukdomen SLE. Min idé var att ni donerar en krona per mil eller per kilometer jag cyklat. Men givetvis får man skänka så mycket man vill. 
 
För att skänka till Reumatikerförbundets SLE fond så sätter man in pengar på deras Bg konto 900-3195 och skriver i meddelanderutan att pengarna ska till SLE fonden.
 
Tycker man detta är krångligt (bota sjukdomar brukar vara det) så kan man gå in på  https://reumatikerforbundet.org/gava/ men då tror jag att det blir svårt att öronmärka pengarna till just SLE.
 
Jag har nu missat att skriva om fyra dagar på cykeln.  Den 14:e dagen började jag med ytterligare en punktering när jag trodde att däcken var punkteringssäkra. Det fixade jag och sedan var det en härlig sträcka förbi gränsen mellan Sverige och Norge. Tillslut blev det 120 km den dagen. 
 
Måndagen blev jag tvungen att åka in på en cykelverkstad eftersom ett hjul blivit skevt och ovalt.  Det var så snälla så att jag slapp betala. Men för att förhindra nya hjulproblem så kontrollerar kag ekrarna varje kväll. Totalt blev det 102 km.
 
Tisdagen (dag 16) dröjde det 95 km innan solen kom fram och den var borta redan kilometer 96. Totalt blev det 121 blöta kilometer.
 
Onsdagen bestod av lite skönare väder så jag kunde torka (nu är jag blöt igen) det var dags för lite färjor också. Tre stycken till antalet blev det och 108 km.
 
Nu är det dags att skänka lite pengar också, glöm inte det.

Kommentarer

Postat av: Tommy o Helen thomsson

Publicerad 2014-09-12 20:15:13

Skall du cykla hela vägen tillbaka med?? Vi följer dig varje dag, du är tuff du!!! Vi skänker pengar när du cyklat klart, och hoppas att många fler gör det. Va rädd om dig.

Svar: Nej men jag vet inte hur jag ska ta mig hem
aventyrforsle.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela