aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

lite närmare

Publicerad 2014-09-20 11:47:27 i Allmänt,

Igår så fick jag se björn, varg, lodjur, fjällräv, hjort, älg och myskoxe. Vilken omåttlig tur han måste haft tänker ni om ni inte förstår att det måste i praktiken vara omöjligt. Jag var på polar wildlife centre och där fick jag chans att se dessa djur. Att se vilda djur inhägnade jämfört med i naturen är ungefär som delicatobollar och havregrynsgröt. Samma huvudingrediens men ljusårs skillnad på upplevelsen.
 
För några dagar sedan så lämmade jag fantastiska Lofoten, underbart vackert! Får ni chansen att åka dit, gör det, det är en härlig blandning av berg, pittoreska fiskesamhällen och kritvita sandstränder.
 
Dag 23 var ganska dryg med en massa obehagliga tunnlar där varje bil som kör om mig låter som en långtradare och lastbilarna som Boeing 747 på en startbana. Tillslut blev det 94 km. 
 
24:e dagen blev 112 km.
 
25: 90 km och 26 :e 96 km.
 
Nu tar mitt batteri slut..
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-09-20 23:48:36

Hejahejaheja Henrik! Så vackert och mysigt det låter med naturen och fiskesamhällena! Mycket läskigt med trafiken (orolig syrra)!
Så måånga mil om dagen! Grymt cyklat! Själv tycker jag 10 minuters cykling till skolan kan va jobbigt i regn o blåst..När du är hemma igen så ska du få ett lass kokosbollar:) Cykla försiktigt!

Postat av: Tommy o Helen thomsson

Publicerad 2014-09-21 15:31:48

Vi kan bara hålla med Hanna, du är så grym!!! Va rädd om dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela