aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

Sep. 04, 2014

Publicerad 2014-09-04 23:38:00 i Allmänt,

Pang sa det bara och sen var resans första punktering där. Idag torsdag åkte jag på punktering vilket gjorde så att jag fick byta både slang och däck, men det var bara en tidsfråga innan något skulle hända med de slitna däcken jag har. Anledningen var förmodligen att jag pumpat däcket lite för hårt när jag fick möjligheten att låna en bra cykelpump av en mycket vänlig ica-handlare. Jag fick även bra tips på vägval nu när jag närmar mig norge. Nu befinner jag mig cirka tio mil ifrån Åre och planen är att cykla till Norge norr om Åreskutan. 
Tionde dagen blev det totalt 108 km.
Dagen innan blev distansens 82 km.
Nu har jag nästan cyklat färdigt i Sveriges.  Jag räknar med kanske 2-3 dagar mer.  Men då ska jag hinna med röstning och inköp av grejer som lär vara billigare i Sverige.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-05 12:22:02

Du bytte väl på båda däcken på en gång. Du är SÅÅ duktig

Svar: Jag anar viss ironi...
aventyrforsle.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela