aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

Sep. 23, 2014

Publicerad 2014-09-23 14:52:23 i Allmänt,



 Såhär såg det ut när jag vaknade i måndags! Norrmännen hade snackat om snö men inte trodde jag att det skulle komma 2 dm på en natt. Förut så sa jag att snö inte var något problem utan att regn är värre för då blir man blöt men det var innan jag tänkt på hur väglaget skulle se ut. Speciellt med mina smala däck, men som tur var så smälte den mesta snön bort av det som snöskottarna inte fått av vägen.

Så nu har vintern kommit, eller så har jag kommit till vintern. i vilket fall så har det börjat bli rejält kallt om nätterna.

Nu har jag ungefär cyklat halva dagens sträcka och det är 24 mil kvar till Nordkap så att jag har börjat leta bra sätt att ta mig hem på. Det går inga tåg norr om Bodø i Norge förutom det som går ifrån Narvik över gränsen till Kiruna som ser ut att bli mitt bästa alternativ.

Det blir kanske tjatigt med alla distanser men det är för att jag vill kunna se i efterhand hur mycket cykling det blivit.

27:e dagen 93 km
28:e 84 km
29:e 96 km.


 

Kommentarer

Postat av: Cissi o Kirre

Publicerad 2014-09-23 22:22:15

Fortsatt lycka till och cykla lugnt, kramar från oss

Postat av: Marie o Janne Jacobsson

Publicerad 2014-09-24 17:42:01

Hoppas allt går bra även om det ser kallt ut. Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela