aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

71 grader nord

Publicerad 2014-09-25 19:15:00 i Allmänt,

Nu är jag framme! Fi fan va gött!Efter 3011 kilometer, 32 dagar, 28 dagar på raken i tält och massvis av godis och kakor så har jag tagit mig till europas nordligaste punkt. 3011 kilometer blev det totalt och 82 idag. Nu har jag inte ork till att cykla en kilometer till knappt till att skriva blogginlägg. Jag hoppas att ni skänker lite pengar till reumatikerförbundets SLE fond på bg 900-3195 och märk med "sle cykel" i meddelanderutan. Min idé var att ni donerar efter hur många kilometer eller mil jag cyklat men skänk precis så mycket ni vill!
Martebo-Nordkap i siffror
Km----------------3011
Dagar-------------32
Medeldistans/dag---94.1
Nätter i tält------29
Nätter i Uppsala--2
Punkteringar ----3
Restaurangbesök---3

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2014-09-25 19:34:44

Grattis!
Vi är mycket stolta över Dig Henrik.
Hoppas det blir mycket pengar till SLE forskningen. Vi skänker 5 kr per mil till fonden och lika mycket till den fattige cyklisten som fullföljde äventyr för SLE. Kramar mamma och pappa

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-09-25 20:01:14

DU ÄR SJUKT GRYM!!

Postat av: Bitten

Publicerad 2014-09-25 20:27:28

Grattis till måluppfyllelsen! Du måste ha frusit en del va? Har du kommit underfund med hur du kommer hem?

Postat av: Metha och Martin

Publicerad 2014-09-25 21:21:45

Finns inte tillräckligt med superlativ att strö över dig. Klart vi skall skänka pengar. Metha och Martin

Postat av: Tommy o Helen

Publicerad 2014-09-25 21:37:37

Va säger man!!! Du är otrolig! Grattis! Pengar från vår fam sätts in som du skrivit ..

Postat av: Ulle

Publicerad 2014-09-26 00:38:37

Fan va gött kämpat, kul att följa dina upplevelser på bloggen. Stort grattis till en häftig upplevelse.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-26 00:39:14

Fan va gött kämpat, kul att följa dina upplevelser på bloggen. Stort grattis till en häftig upplevelse.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-26 00:39:14

Fan va gött kämpat, kul att följa dina upplevelser på bloggen. Stort grattis till en häftig upplevelse.

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-09-29 18:48:11

Grymt trampat! Jag sätter självklart in pengar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela