aventyrforsle.blogg.se

Hej och välkommen till "äventyr för SLE". Mitt namn är Henrik, jag är 22 år och kommer från Gotland. Den 25:e augusti 2014 begav jag mig ut på en långcykling från Gotland mot Nordkap. Drygt en månad senare kom jag fram. Nu befinner jag mig i Sydamerika och cyklar söderut med start ifrån Santiago, Chiles huvudstad Totalt fick vi ihop ungefär 7000 kronor till forskning om SLE. Anledningen till att jag vill samla in pengar till just SLE-forskning är för att min kusin Annie tragiskt gick bort alldeles för ung i SLE. För att öka kunskapen om sjukdomen SLE önskar jag att ni skänker pengar till Annies minnesfond på https://reumatikerforbundet.org/gava/privatpersoner/egen-insamling/ till höger finner ni "topp 5 privat" och "till minne av Annie Landergren" Vill ni läsa mer om Annie och om sjukdomen SLE så kan ni läsa hennes hemsida som hon hade.- aaanniie.wix.com/annie

Svordomar...12 & 13

Publicerad 2014-09-06 22:59:18 i Allmänt,

En olycka kommer sällan ensam...I fredags fick jag punktering igen och då jag redan använt extraslangen var det upp till lagning med lappar. Som gick åt *#*##*# .Punktering fick jag några kilometer före Järpen väl framme i Järpen hoppades jag att det skulle gå att få tag på slang men det gjorde det inte. Då var det "bara" 25 km till Åre där jag garanterat kunde fixa nya slangar och däck. Efter några kilometer på väg till Åre stannade ett snällt par som skjutsade mig och cykeln till Åre. 
 
Totalen för dag 12 blev 55 km.
 
Dagen efter så köpte jag nya bra slangar och däck och cyklade tillbaka till Järpen där jag fick skjuts ifrån.  För att inte ha cyklat OCH liftat till nordkap. Sen tog jag den vackra vägen längs med kallsjön mot Norge. Så imorgon (söndag) räknar jag att korsa gränsen till Norge. 
Lördagen blev till slut 90 km cykling och åtta delicatobollar. Jag var tvungen att passa på ifall jag inte hittat några i Norge. Delicatobollar kan vara de bästa jag vet, t.ex så var köpa sådana det första jag gjorde i Sverige efter fem månader utomlands.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-09-08 21:47:06

Alltså det är verkligen du Henke, cyklar tillbaka för att inte ha missat en enda kilometer o delicatobollar..!
Nu är det dags att skänka pengar till livsviktig forskning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela